اعتراض در خصوص نصب سامانه راداری ناتو در تركیه ادامه دارد
نوشته شده توسط : swot

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ، در پی اعلام رسمی فعالیت این سامانه راداری در مالاتیای تركیه افكار عمومی مردم این كشور یكبار دیگر متوجه این منطقه شد.

اهالی شهرستان 'كوره جیك' استان مالاتیا كه سامانه رادار دفاع سپر موشكی ناتو در این منطقه مستقر شده است از 128 روز پیش چادری را بر پا كرده و به نوبت در این چادر در اعتراض به نصب این رادارها بسر می برند.

'كرم جبه' از اهالی كوره جیك در این باره می گوید: ما مخالف استقرار سامانه راداری ناتو در این منطقه هستیم. ما تجهیزات جنگی در منطقه خود نمی خواهیم و استقرار رادارهای سپر موشكی ناتو به ضرر كشورهای همسایه تركیه است.

'محمد اصیل ترك' رییس شعبه حزب اسلامگرای سعادت در مالاتیا نیز گفت: ناتو با استقرار این سامانه راداری ، تركیه را سپر دفاعی ، اسراییل قرار داده است و ما به هشدارهای خود در این باره ادامه خواهیم داد.

به گفته اصیل، در بین نظامیان آمریكایی كه به منطقه آمده اند، امكان دارد كه نظامیان اسراییلی نیز وجود داشته باشند و ما در حال تحقیق در این باره هستیم.

'انور كراز' رییس شعبه حزب مخالف' جمهوریخواه خلق' در مالاتیا نیز گفت: نمی دانیم كه چند نظامی آمریكایی در منطقه مستقر شده اند و دولت باید در این باره توضیح بدهد.

وی با تاكید بر اینكه دانستن تعداد نظامیان آمریكایی در منطقه حق مردم استان مالاتیاست ،گفت: امنیت مالاتیا در خطر است ، ما رادارهای طرح سپر موشكی و نظامیان آمریكایی را در منطقه خود نمی خواهیم. محافظت از اسراییل وظیفه ما نیست.

از سوی دیگر به گزارش رسانه های خبری تركیه، در حال حاضر 50 نظامی آمریكایی در سامانه رادار سپر دفاعی موشك ناتو در مالاتیا فعالیت دارند و 150 منزل مسكونی در منطقه برای اسكان آنان احداث خواهد شد.

به گزارش این رسانه های خبری، قرار است 500 آمریكایی در این سامانه راداری مشغول بكار شوند و رادارهای یاد شده حلقه اصلی از سلسله رادارهایی است كه قرار است در چارچوب طرح سپر موشكی ناتو در مناطق مختلف نصب شوند.

خاورم**2012** 230**1369





:: برچسب‌ها: برلین , نیکون ,
:: بازدید از این مطلب : 376
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: